Problemy z potencją? Aktywność fizyczna wzmacnia potencję i przywraca sprawność seksualną

Problemy z potencją są dosyć często spotykane i wbrew powszechnym opiniom dotyczą coraz częściej także mężczyzn młodych. Chociaż ich przyczyny bywają różne, najczęściej odpowiada za nie niewłaściwy tryb życia, w tym stres, zaburzenia snu i brak ruchu. W szczególności ten ostatni czynnik potrafi mocno dać się we znaki sprawności seksualnej, która zaczyna szwankować. Jaki jednak ruch ma wpływ na erekcję?

Ruch a poziom testosteronu

Częstą przyczyną zaburzeń erekcji jest między innymi niski poziom testosteronu, który jest jednym z najważniejszych hormonów płciowych, jego niski poziom obniża znacząco seksualną sprawność. Poziom jego można podnieść na wiele sposobów, jednak najlepsze są te całkowicie naturalne. Zamiast przyjmować więc suplementy z testosteronem, wystarczy zacząć uprawiać aktywność fizyczną, która powtarzana regularnie powoduje wzrost nie tylko poziomu testosteronu, ale i innych hormonów płciowych kluczowych dla życia seksualnego mężczyzny.

 

Ruch, psychika i sprawność seksualna

Zaburzenia erekcji często wynikają ze stresu, a także chorób, jakimi są nerwica i depresja. Obniżony nastrój i zwiększone napięcie nerwowe w niezwykle negatywny sposób wpływają na zdolność osiągnięcia mocnej o długiej erekcji. Ruch jest tutaj świetnym lekiem, gdyż powoduje on wzrost poziomu hormonów szczęścia, potrafiąc zupełnie wyeliminować stres oraz obniżony nastrój. Sport jest więc jednym z najlepszych naturalnych antydepresantów i środków powodujących poczucie szczęścia i euforii, a wtedy nie tylko rośnie chęć do seksu, ale także poziom testosteronu. Aktywność ruchowa niweluje też najczęściej problemy ze snem, a odpowiednia długość snu i jego jakość są niezwykle ważne dla ogólnej sprawności seksualnej, w tym dla erekcji.

Stan układu krwionośnego a erekcja

Częstą przyczyną zaburzeń erekcji jest też zły stan naczyń krwionośnych, w tym ich słaba elastyczność oraz tworzące się w nich złogi cholesterolu, które utrudniają dopływ krwi do prącia, co powoduje problemy z utrzymaniem erekcji, a w skrajnych przypadkach wiąże się nawet z całkowitym jej zanikiem. Ruch mocno przyczynia się do zwiększenia elastyczności naczyń i usprawnia pracę całego układu krwionośnego, łącznie z sercem, a to przyczynia się tez na lepszą sprawność seksualną i zniwelowanie problemów związanych z niemożnością osiągnięcia erekcji.

Właściwa dieta – częsty efekt uboczny aktywności ruchowej

Regularne uprawianie sportu posiada jeden efekt uboczny, który ważny jest z perspektywy sprawności seksualnej, a jest nią zdrowe odżywianie się. Mężczyźni uprawiający regularnie sporty różnego rodzaju zazwyczaj dbają też o odpowiednie odżywianie się. Część z nich robi to sama z siebie, ale często także i trenerzy oraz towarzysze, z którymi się ćwiczy, kształtują nasze postawy. Pod wpływem uprawiania sportu dieta staje się więc zdrowsza, obniża się wskutek niej poziom cholesterolu, a także zostają dostarczone organizmowi substancje, które są kluczowe dla cieszenia się silną erekcją, takie jak białka, aminokwasy, witaminy, minerały, przeciwutleniacze i wiele innych składników, które stale przyjmowane pomagają się raz na zawsze rozprawić z problemami z erekcją.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *